sila klik

mulakan dengan

Ahad, 24 Januari 2010

Keputusan Liga SuPer

Kelantan 4
Johor FC 1

Trengganu 4
Selangor 0

KL Plus 0
KL 0

Perlis 2
P.Pinang 0

Kedah 1
Perak 1

TERENGGANU menjadi pasukan pertama memusnahkan rekod cemerlang Selangor dalam saingan Liga Super musim ini.

Ia berlaku di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu semalam yang menyaksikan pasukan yang mendapat jolokan Gergasi Pantai Timur itu membenam Selangor 4-0.

Pada perlawanan tersebut, Terengganu tidak menunggu lama apabila penyerang Abdul Manaf Mamat membuka tirai jaringan seawal minit kesepuluh.

Selangor yang dilihat terdesak mencari gol penyamaan terpaksa akur apabila Terengganu dihadiahkan sepakan penalti dan Ashari Shamsudin mudah menyempurnakan sepakan tersebut untuk selesa mendahului 2-0 pada minit ke-33.

Kedudukan tersebut kekal sehingga tamat separuh masa pertama.

Sebaik babak kedua bersambung, Selangor dilihat melancarkan serangan bertali arus ke kubu Terengganu untuk mencari gol pertama mereka.

Namun, kelalaian tonggak pertahanan Selangor telah memberi peluang kepada pemain Terengganu, Joseph Kalang Tee menjaringkan gol ketiga pasukannya pada minit ke-75 sebelum Ashari sekali lagi menyumpurnakan sepakan penalti yang diperoleh pada minit ke-92 bagi melengkapkan malam gemilang Terengganu dengan kemenangan 4-0.

Kelantan Lega

Kelantan yang tewas dengan Kedah pada perlawanan lepas menarik nafas lega apabila semalam telah mengalahkan Pasukan Johor FC 4 - 1. Gol-gol dijaring oleh Shahrul Idlan Talaha, Azizi, Indra dan Farhan.

Tiada ulasan:

info