sila klik

mulakan dengan

Ahad, 19 April 2009

Piala FA

N. Sembilan tewas 1 - 2 (agregat 2 - 2)


PEMAIN pertahanan kelantan, Mohd. Farisham ismail (kanan) mengeluarkan bola dari kawasan bahaya walaupun diancam pemain negeri Sembilan, Mohd. Zaquan Adha Razak pada perlawanan separuh akhir kedua di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, malam tadi. Kelantan menang 2-1.


SEREMBAN - Skuad Wira Merah, Kelantan membuktikan mereka pejuang hebat apabila bangkit menewaskan Negeri Sembilan (NS) 2-1 pada perlawanan separuh akhir kedua Piala FA di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, semalam.

Walaupun kedua-dua pasukan terikat 2-2 dari segi agregat selepas NS menang 1-0 di Kota Bharu sebelum ini, namun Kelantan layak ke perlawanan akhir bertemu Selangor hasil kelebihan gol di tempat lawan.

Gol Kelantan dijaringkan Mohamad Norfarhan dan Indra Putra Mahyuddin sekali gus mengecewakan Wan Jamak Wan Hassan dan penyokong tuan rumah seramai lebih 20,000 orang yang sebelum itu begitu ceria dengan gol pendahuluan Mohd Asyraf Al-Japri.

Aksi babak pertama lagi jelas menyaksikan NS cukup agresif menguasai permainan dan hanya memerlukan masa lima minit sahaja untuk berada di depan.

Berpunca gerakan cantik diilhamkan Mohd. Zaquan Adha Razak membolehkan bintang muda, Mohd. Asyraf bertindak solo untuk gol pembukaan.

Ketika keadaan Kelantan masih kucar kacir, tuan rumah sekali lagi memperoleh peluang terbuka minit ke-14 juga menerusi Zaquan, namun sepakannya ke dakapan penjaga gol pelawat, Mohd. Shahrizan Ismail.

Kelantan yang tertekan cuba bangkit menggempur kubu NS dan mereka berjaya menjaringkan gol menerusi Khalid Jamlus pada minit ke-42 tetapi kemudiannya dibatalkan kerana ofsaid.

Keputusan pengadil itu terus sahaja membangkitkan kemarahan penyokong Kelantan yang mula melemparkan mercun ke arah Unit Simpanan Persekutuan (FRU).

Waktu rehat meredakan kembali keadaan dan ini diambil kesempatan oleh Kelantan pada babak kedua untuk bangkit dengan dua gol.

Bermula dengan gol penyamaan Mohamad Nor Farhan pada minit ke-48, Kelantan tidak perlu menunggu lama untuk mendahului hasil tandukan cantik Indra Putra Mahyuddin pada minit ke-52.

Tiada ulasan:

info